Kennismaken met Dubai in, om en op de Burj Khalifa - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jolanda Kool - WaarBenJij.nu Kennismaken met Dubai in, om en op de Burj Khalifa - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jolanda Kool - WaarBenJij.nu

Kennismaken met Dubai in, om en op de Burj Khalifa

Door: mjk

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

25 Maart 2018 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Dubai; in, om en op de Burj Khalifa Heerlijke dag in Dubai, bezoek gebracht aan een van de grootste shoppingmall die Dubai rijk is. De Dubai Mall is de op een na grootste shoppingmall ter wereld. Met een totale oppervlakte van 520.000 m2 waarvan slechts 300.000 m2 dient als verkoopruimte, een mix van ultramoderne en traditionele elementen. In de 1200 winkels zijn vrijwel alle beroemde ontwerpers vertegenwoordigd (deze uiteraard niet-allemaal bezocht) De Dubai Mall is daarnaast ook een recreatie en avonturencentrum. Het heeft een schaatsbaan en een gigantisch onderwater Aquarium. Een immens groot centrum, waar ik mijn ogen heb uitgekeken, zo groot dat ik mij er soms nietig en klein voelde. Vele winkels met kleding, sieraden en luxe artikelen. Met op de bovenste verdieping alle bekende en onbekende fastfood ketens die onze aardbodem rijk is. Zoveel fastfood bij elkaar heb ik nog nooit gezien. Helaas voor ons verkocht de mcDonalds niet ons favoriete ijskoffie, sterker nog, de Dubai vestiging heeft deze niet in haar assortiment! We hebben maar een klein deel kunnen bekijken want het hele gebouw is echt niet doen. De omgeving van de Burj Khalifa is prachtig. Een grote vijver met fontein voor het nagenoeg vrijstaande gebouw en een boulevard langs het water, de Dubai Mall en de Souk al Bahar. Dit laatste is een replica van een overdekte oud Arabische bazaar. Een Marktplein met ongeveer 100 winkels. Het ruikt er heerlijk naar parfum en oliën. Het kijken hier is mooier dan het kopen. Uiteraard hebben mij onze ogen het moois laten bewonderen en alleen onze knip open gedaan voor een flesje water. Welke we aan de waterrand met uitzicht op de Burj Khalifa hebben opgedronken. We werden blij verrast met een show op het water. De fontein dansden prachtig op een song van Andrea Bocelli. Na een late lunch gingen we op pad voor ons geboekte bezoek naar de 124ste verdieping van de Burj Khalifa. Met haar 828m is De Burj Khalifa toren tot nu toe het hoogste gebouw van de wereld. Er werd ruim 5 jaar aan gebouwd door meer dan 7500 bouwvakkers. In 2009 werd het officieel opgeleverd en in 2010 geopend. Het heeft de snelste liften ter wereld. Ongemerkt ben je in een minuut op de 124e verdieping, op een hoogte van 442 m lijkt het alsof je uit een vliegtuig kijkt. Ik heb al hoogtevrees als ik in een diep bord kijk dus ga maar na hoe ik mij de eerste momenten heb gevoeld nadat ik de lift uitstapte en op de buitenplaats mijn voetstappen moest zetten. Gelukkig wist ik mij snel te herpakken, en heb ik genoten van een adembenemend uitzicht. Helaas was het niet helder waardoor we de zonsondergang slechts voor een deel konden aanschouwen. Dit mocht de pret echt niet drukken, want na zonsondergang maakte de aanblik op de verlichte gebouwen, straatje en voertuigen zoveel goed. Een waar sprookje om te zien. Ook de fontein aan de voet van de toren gaf weer een show en vanaf deze hoogte was dit wel heel apart om te zien. De rest van de avond hebben we genoten van de lasershows en de fonteinen die elk half uur een ander spektakel lieten zien aan de voet van de Burj Khalif en op het gebouw. Kortom een geslaagde eerste dag.


  • 30 Maart 2018 - 19:42

    Elly Ottervanger:

    Heerlijk om je verhalen weer te lezen...Je kan zoals ik al eerder vertelde zo een reisverslaggeefster worden... ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

Actief sinds 17 Juli 2010
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 29415

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 22 Oktober 2018

Rondom Middellandse Zee

24 Maart 2018 - 29 Maart 2018

Just go Dubai!

03 Augustus 2017 - 06 Augustus 2017

Andrea Bocelli en Toscane!

09 December 2016 - 12 December 2016

Bliksembezoek Kopenhagen

11 September 2016 - 26 September 2016

Rhodos

06 Juni 2015 - 18 Juni 2015

terug op Kreta

16 September 2014 - 23 September 2014

Excursieweek hartje Europa

05 Juni 2014 - 15 Juni 2014

Turkije

05 September 2013 - 13 September 2013

Bijkomen in Tunesië

12 Augustus 2010 - 26 Augustus 2010

Egypt on the Nile

Landen bezocht: